Kundo

👍SĂ€tt upp taggar och taggstrategi

Uppdaterad

I mail finns det möjligheten att tagga upp era mailkonversationer. Taggning Àr ett sÀtt att kategorisera och hjÀlper er att fÄ bÀttre koll pÄ vad för typ av Àrenden ni hanterar. Detta Àr nÄgot vi starkt rekommenderar dÄ det ger er en tydlig statistik, en bÀttre uppfattning om era kundersbehov och vÀrdefulla insikter att jobba vidare internt med. 



1. För att komma igÄng med en tagg-strategi Àr det viktigaste att ni funderar pÄ vad ni vill veta och mÀta. VÀlj ut ett antal taggar som ni ska anvÀnda och ha inte för mÄnga, det blir bara svÄrt att hÄlla reda pÄ.

2. Det finns ocksÄ möjligheten att skapa taggrupper för att gruppera och jÀmföra vissa omrÄden separat. LÀs mer i guiden Analysera statistiken med hjÀlp av taggar

3. NÀr ni bestÀmt vilka taggar ni ska anvÀnda er av sÄ rekommenderar vi att ni lÀger in de taggarna för respektive inkorg sÄ att de finns dÀr nÀr ni ska börja jobba. LÀgg in taggar gör du via menyn uppe i den blÄ listan, för respektive inkorg. 

Fyll pÄ med de taggar ni kommer att anvÀnda. Sedan kommer taggarna synas  i taggfÀltet inne pÄ alla mail, i anvÀndarverktygen sÄ att ni enkelt kan tagga Àrenden i Kundo! 

4. Informera anvÀndarna om vilka taggar ni ska anvÀnda och se till att alla taggar mail-konversationerna löpande sÄ att statistiken blir rÀttvis och sÀkerstÀll till att ingen lÀgger till egna taggar eller glömmer att tagga upp Àrendena. 

Har ni frÄgor eller funderar hör av er till er Customer Success Manager eller customer@kundo.se sÄ hjÀlper vi er.


HÀr kan du lÀsa mer om hur sÀtter upp en effektiv taggstrategi 

warning Created with Sketch.