Analysera statistiken med hjälp av taggar
Med taggning i Kundo får ni tillgång till värdefulla insikter via statistikverktyget. Genom att tagga ärenden kan ni:
- Få en snabb överblick över vilken typ av ärenden ni hanterar och deras innehåll.
- Analysera på djupet för att förstå ärendenas karaktär.
- Följa förändringar över tid och mäta effekten av olika åtgärder.
Analysera och visualisera
I taggstatistiken kan ni:
- Se fördelningen av ärenden mellan olika taggar.
- Skapa grupper för att få överblick, t.ex. typ av ärenden eller specifika anläggningar.
- Få detaljerade insikter genom att filtrera statistik på taggar.
Nästan all statistik kan filtreras på taggar, vilket öppnar för oändliga analysmöjligheter. Du kan till exempel få svar på frågor som:
- Hur skiljer sig svarstiden mellan olika ärendetyper?
- Hur fördelas ärenden över dygnet för olika typer?
- Är vissa ärendetyper vanligare under specifika tider, som vissa veckodagar eller datum?
Kommentar om taggar:
- Taggar för sociala medier slår inte igenom i statistiken
- Alla taggar: Procentsatsen visar andelen konversationer med någon av taggarna i gruppen. Eftersom en konversation kan ha flera taggar inom samma grupp, kan procentsatsen överstiga 100%
Exempel - träningsföretaget
Ett träningsföretag med tre anläggningar och central kundtjänst vill hålla koll på ärendeflödet. De använder följande taggar:
- Typ av ärende: Fråga, Förslag, Klagomål
- Ämne: Betalning, Bokning, Medlemskap, Träning, Tränare, m.m.
- Anläggning: Centrumgymmet, Lilla gymmet, Stora gymmet
Exempel på djupare analys
- I exemplet ovan är
- 47 % av ärendena är frågor. De har även 33% klagomål.
- 24% av ärendena handlar om Ämnet Medlemskap
- 45% av ärendena rör Lilla gymmet
- Träningsföretaget filtrerar på taggen Klagomål för att se vilka ämnen som återkommer.
- Träningsföretaget upptäcker att klagomålen på tränare gäller en specifik anläggning. Detta leder till åtgärder.
Se förändring över tid
Du kan enkelt följa hur inflödet av ärenden av en viss typ förändras över tid. Det ger insikt i uppåtgående eller nedåtgående trender, toppar för när vissa ärenden kommer in och effekten av åtgärder för att minska specifika ärenden.
På sidan Konversationer i statistiken visas bland annat en graf över antal nya ärenden under vald period, med möjlighet att filtrera på taggar. Exempel: grafen är filtrerad på Klagomål.