đHur skriver du ett bra inlĂ€gg?
Uppdaterad
HÀr kommer nÄgra tips för hur ni kan tÀnka nÀr ni bygger upp ert forum
- Minst 4 inlÀgg per kategori bör ni fylla upp med.
- RubriksĂ€ttningen Ă€r otroligt viktig för att det berĂ€ttar om vad frĂ„gan handlar om redan i första anblick. Samt ökar tydligheten i Googles sökindexering.Â
- 5-8 ord i rubriken och gÀrna i frÄgeform.
- Formulerat sÄ som era kunder stÀller frÄgorna för ökad sökbarhet.
- Formulera meningen med jag/man för bÀttre trÀffar pÄ Google. "Hur Àndrar jag/man.."
- AnvÀnd nyckelorden i rubriken.
- Undvik branschsprĂ„k och interna termer.Â
- Hur du svarar Àr viktigt att tÀnka pÄ...
- Börja gÀrna svaret med ett ja eller nej, om det gÄr, för att sedan utveckla mer om svaret. Ingen vill lÀsa en novell innan man kommer till svaret.
- Skriv det viktigaste högst upp i svaret, tÀnk pÄ att en kund som sitter i mobilen annars fÄr skrolla mycket för att komma till det viktigaste.
- AnvÀnd underrubriker, fetmarkeringar och styckeindelning för att göra texten mer lÀttlÀst.
- AnvÀnd gÀrna en tydlig struktur i alla era svar. Vi rekommenderar T-T-T. LÀs mer hÀr!
- LÀnka gÀrna till sajten om mer info finns dÀr. DjuplÀnka gÀrna med en beskrivande mening "HÀr hittar du lÀnk till felanmÀlan". AnvÀnd denna funktion:
- Bifoga gÀrna filer kunden kan tÀnkas behöva sÄsom bilder, filmer och dokument. Ibland sÀger en bild mer Àn tusen ord.