Kundo

2. Ställ in basinställningarna för er interna kunskapsbank

Uppdaterad

Här ställer ni in basinställningarna för er interna kunskapsbank t ex. namn, språk, hur kategorier visas upp.

  1. Klicka på dom tre strecken i den blåa listen
  2. Välj Inställningar för den interna kunskapsbanken
  3. Klicka på Basinställningar
  4. Nu ser ni denna vy, fyll i så de stämmer med ert behov:

 

Help Centers namn: Vad ska er interna kunskapsbank heta? Namnet du ger den är vad som kommer synas på startsidan.

Företagets namn: Ert företagsnamn, som även kommer stå som avsändare på guiden.

Text i sökfältet: Vad ska stå i sökrutan där besökarna söker efter guider? T ex. Sök bland vanliga frågor.

E-post för kontaktformulär: Väljer ni att använda mailformulär som en kontaktväg så är det till denna adressen som mailen kommer att skickas.

Beskrivning: Detta är en text som kommer synas som beskrivning när ni länkar till er interna kunskapsbank.

Domän för den interna kunskapsbanken: Vilken adress har er interna kunskapsbank?

Språk: Vilket språk ska er interna kunskapsbank vara på?

Forum: en applicerbart på intern kunskapsbank

Kategorier: Vi rekommenderar att man inte kryssar i rutan "Visa guider på startsidan", för en bättre överblick med mindre scroll för besökaren. Väljer ni att visa guiderna kommer besökaren se 3 guider under respektive kategori vilket gör att eventuella frågor från forum samt kontaktvägar hamnar längre ner på sidan.

Synlighet i sökmotorer: Säkerställ att denna ruta är urkryssad så att informationen ej blir sökbar på sökmotorer.