3. Lägg in supportlänkar
Supportlänkar är länkar som lägger sig uppe i toppen av er interna kunskapsbank. Det kan t ex. vara länk till ert intranät, tillbaka till hemsidan, blogg, facebook osv.
För att lägga till supportlänkar:
- Klicka på dom tre strecken i den blåa listen
- Välj Inställningar för rätt kanal
- Klicka på Supportlänkar
- Välj och fyll i:
-Typ: Välj typ av support län t ex. Facebook, epostadress, blogg osv.
-Länktext: Vad ska det stå i själva länken? T ex. 'Läs vår blogg'
-Länk/adress/nummer: T ex. vilken URL dvs. vart ska personen länkas vidare?
Supportlänkarna lägger sig överst på kunskapsbankens startsidan och fylls på från höger. Har ni många länkar kommer de som inte får plats i listan att läggas under en liten meny i högerkanten. I mobilvyn kommer alla supportlänkar läggas under en sån meny.
Väljer ni alternativet Huvudwebbsida i listan över supportlänkar så kommer länken ligga till vänster istället.
Obs: Supportlänkar följer inte med om ni väljer att integrera er interna kunskapsbank!