5. Skapa kategorier, ikoner och sätt de i ordning
Kategorierna i den interna kunskapsbanken hjälper era besökare att få en bättre överblick samt förenklar navigeringen. Kategorierna hjälper även er att sortera era guider enligt t ex. ämnesområdet.
Vi rekommenderar: ha max 9 kategorier för att det inte ska bli för långt att scrolla.
Lägga upp kategorier:
- Klicka på dom tre strecken i den blåa listen
- Klicka på Guider
- Välj Kategorier
4. Välj Skapa ny kategori, och då kommer ni till denna vy:
Namn: Rubriken på kategorin, syns på den interna kunskapsbankens startsida.
Namn på länk till alla guider: Namn på länken under guiderna i en kategori som tar besökaren till en sida som visar alla guider.
Ikon: Välj vilken ikon ni vill ha på er kategori, läs om krav på ikoner.
Kontaktvägar: Lägg till alternativa kontaktvägar som hjälper era medarbetare t ex. lämna feedback om guiden inte hjälpt eller hänvisa till korrekt avdelning/person som kan hjälpa vidare. Valda kontaktvägar för den kategorin hamnar längst ned på sidan, under alla guider i den kategorin:
Har ni inte lagt till några kontaktvägar så finns det en beskrivning på hur man gör det här.
Obs: Kategorierna visas inte ut på startsidan förrän minst en guide är kopplad till den!
Ordningen på kategorierna organiserar du genom drag-and-drop.