Kundo

5. Skapa Färdiga svar

Uppdaterad

Färdiga svar är ett fantastiskt sätt att effektivisera arbetet med chatten samt ge en jämn servicenivå på alla frågor, även om dom är repetitiva. Alla era standardsvar kan läggas in och kan användas per chattflöde. 

Tänk på! Varje chattflöde har sina egna färdiga svar och vill man ha samma färdiga svar i flera chattkanaler måste man lägga till dem separat.

I chatten är det också viktigt att lägga in färdiga svar för standardfraser som t.ex. “Finns det någonting annat jag kan hjälpa dig med?” eller “Har du möjligheten att dröja kvar i 2-3 min så jag kan kolla upp detta i vårt system?”, för att underlätta arbetet.

För att lägga in färdiga svar i chatten, klicka på menyknappen och välj Inställningar och därefter väljer du vyn "Färdiga svar":


Namnet är endast för internt bruk så att ni ska veta vad det Färdiga svaret handlar om. Tänk också på att de färdiga svaren placeras i bokstavsordning, ett tips är att ha ett ord i namnet för att gruppera svaret med liknande ämnen! Se bilden nedan för exempel.

Texten är vad som kommer infogas som svar till kunderna när ni chattar. Tänk på att inte ha för långa färdiga svar eftersom chattar ska hållas kortfattade. 

Vanliga färdiga svar kan vara

  • Tack för din fråga, en sekund så kollar jag upp det!
  • Finns det något mer jag kan hjälpa dig med idag?
  • Jag har inte hört av dig på ett tag och chatten kommer snart att avslutas, återkom om du får fler frågor!


Så snart ni skapat ett färdigt svar så kan alla användare som arbetar i chatten använda det.

Man kan alltid redigera ett Färdigt svar eller ta bort dem vid behov. Man ser även datum när det ändrades senast, så att ni alltid har koll. Så snart man redigerar och sparar ändringen i färdiga svaret, kommer denna ändringen vara tillgängligt för alla som har tillgång till chattflödet. 

warning Created with Sketch.