đ Chattassistenten
Uppdaterad
Chattassistenten ingÄr inte per automatik i alla konton. Intresserad av att anvÀnda chattassistenten? Kika med customer@kundo.se eller er Customer Success Manager om ni har tillgÄng till det.
Chattassistenten möjliggör en koppling mellan er chatt och ert forum/help center, sÄ era besökare i chatten fÄr upp sökförslag nÀr de börjar skriva sin frÄga.
För att komma igÄng med chattassistenten:
- Klicka pÄ menyn (tre streck i blÄa listen)>VÀlj instÀllningar pÄ ert chattflöde.
- Klicka pÄ FlödesinstÀllningar.
- StÀll in vilket forum/help center chattassistenten ska visa förslag frÄn.
- Klicka pÄ spara!
- GĂ„ till Kod att kopiera
- Kopiera koden som ligger i rutan under "LÀgg in koden pÄ er sajt".
- Klicka pÄ Menyn (tre streck i blÄa listen)>InstÀllningar pÄ ert forum/help center.
- VÀlj Besöksstatistik>Klistra in koden i rutan "HTML som lÀggs i body-taggen."
- Klicka pÄ spara!
Hur gör jag sÄ chatten kan följa med till forumet/help center, utan att chattknappen visas?
För att chattar ska kunna följa med nÀr besökaren klickar pÄ en lÀnk i chatten sÄ behöver följande tvÄ saker vara uppfyllda:
- Chattscriptet behöver vara inlagd i koden pÄ er hemsida/forum/help center (se ovan).
- Forumet/help centrets domÀn mÄste finnas tillagd i visningsreglerna. NÀr ett nytt forum/help center Àr upplagd, sÄ har en ny domÀn skapats (dvs. det Àr en annan domÀn Àn er befintliga hemsida). För att kopplingen ska fungera, mÄste den nya domÀnen finnas tillagd i visningsreglerna.
Notera att lĂ€gger man t.ex. en visa- eller dölj-regel pĂ„ example.com/test sĂ„ kan chatten följa med pĂ„ alla sidor pĂ„ example.com.Â
LÀs mer om hur du lÀgger till visningsregler hÀr!