3. Sätt upp flödesinställningar
Uppdaterad
Under fliken 'Flödesinställningar' ställer ni in de generella inställningarna som ni vill ha för chatten. Inställningarna för 'flödesinställningar' hittas via meny-knappen uppe till höger (rutan med tre horisontella streck). Klicka på menyn och välj 'Inställningar' för er chatt.
- Visa användarens profilbild:
Här ställer ni in om ni vill att er profilbild ska synas eller inte när en besökare vill chatta med er. - Tillåt användare att ställa sig i kö
Ni kommer att kunna bestämma hur många chattar varje kollega kan hantera samtidigt, denna valmöjlighet låter era besökare ställa sig i kö i väntan på nästa lediga kollega. - Visa chattknappen även när ingen redaktör är tillgänglig
Denna inställning låter er ha chattknappen synlig dygnet runt, ni kan då exempelvis låta era kunder mejla er när chatten är stängd. Ni bestämmer själva vilken mejladress som meddelandet ska gå till via rutan precis nedanför. - Besökaren får skicka bilder och filer:
I chatten kan ni avgöra om ni vill att besökaren ska ha möjligheten att skicka in bilder och filer till er i chatten. Ni som användare har alltid möjligheten att skicka bilder och filer till besökaren. - Besökaren måste skriva in Namn och E-post för att chatta:
När besökaren vill börja chatta med er kan ni välja att besökaren ska vara anonym alternativt att besökaren måste fylla i Namn och E-postadress. - Chattassistent visar förslag från
Om ni också har köpt in Forum eller Help Center så kan ni koppla samman dessa med chatten via Kundos chattassistent, chatten kommer då att visa förslag på inlägg som matchar er kunds fråga för att avlasta er med återkommande frågor. Kunden kan givetvis tacka nej till dessa inlägg och välja att chatta med er istället. - Spara e-postadress för anonyma chattar:
Vid anonyma chattar behöver besökaren inte fylla i sin E-postadress för att chatta med er. Vid avslutad chatt kan besökaren välja att få chatten skickade till sig och fyller då i sin e-postadress. Ni kan välja att spara besökarens E-postadress vid de tillfällena. - Radera chattdata automatiskt:
Ni kan välja att chattdatan raderas automatiskt en viss tid efter avslutad chatt. Tänk på att existerande konversationer, som är äldre än tidsgränsen kommer att raderas. Statistiken över antal chattar ni har hanterat finns dock fortfarande kvar.
Observera att Kundo sparar IP-adress, chattlogg samt namn och mejladress på avsändaren förutsatt att ni kräver att denne skriver i det för att få starta en chatt. - Fördröjning för automatisk rensning:
Här fyller ni i efter hur många dygn ni vill att datan ska raderas från Kundo. 'Radera chattdata automatiskt' behöver vara påslagen för att antal dygn ska slå in. - Max antal chattar per användare:
Om ni vill begränsa antal chattar som era användare ska hantera samtidigt. I respektive användares profil kan användaren sedan ställa in sina personliga inställningar för antal chattar. Den personliga inställningen går då före denna inställning. - Logga ut alla automatiskt
Denna funktion låter er automatiskt logga ut alla kollegor från chatten, använd den för att säkerställa att chatten verkligen stängs för dagen när ni stänger. - Logga ut en redaktör som missat en chatt
När en kollega blir tilldelad en chatt av Kundo så har denne 30 sekunder på sig att svara chatten innan den går vidare till nästa lediga kollega, om chatten inte besvaras inom dessa 30 sekunder så kan ni välja att logga ut kollegan automatiskt så att fler chattar inte missas.