Kundo

4. Lägg in texter i chatten

Uppdaterad

Det finns en hel del fasta texter i er chatt som behöver ställas in. 

Era texter för chatten hittas via meny-knappen uppe till höger (rutan med tre horisontella streck). Klicka på menyn och välj 'Inställningar' för er chatt. 

  • Chattflödets interna namn:
    Namnet som syns i dashboarden, internt för er som jobbar.
  • Chattflödets publika namn:
    Namnet som syns överst i chatten, för besökarna. Se 1 i bilden nedan.
  • Företagets namn:
    Vem är avsändare för hela chatten - vilket företag pratar kunden med?
  • Välkommen-text:
    Texten som syns antingen när besökaren har klickat upp chattknappen eller när chatten poppar upp automatiskt. Se 2 i exemplet nedan.
  • Välkomsttext vid kö:
    Om ni har valt att slå på köfunktionen, i flödesinställningarna, så kan ni ha ett speciellt välkomstmeddelande för att informera om att chatten är öppen men att det just nu är kö
  • Text vid kö:
    Om en frågeställare väljer att ställa sig i kön så kommer denne att dels se sin plats i kön, men också ett meddelande som ni kan skriva in här
  • Meddelande när chatten är stängd:
    I flödesinställningarna så bestämmer ni om chatten ska synas även ifall ingen kollega är påloggad i chatten, denna text låter dig då ha ett speciellt välkomstmeddelande. Om ni har kombinerat chatten med ett Helpcenter eller forum, eller har gjort valet i flödesinställningar att era frågeställare kan mejla in frågor via chatten så är det denna ruta som era frågeställare kommer att se.
  • Text i frågerutan
    Denna text visas i första rutan där användaren kan skriva sin fråga när chatten öppnas.
  • Startmeddelande:
    Det första meddelandet som syns från er när en kund startat en chatt.