Inför lansering: Lägg in texter i Livechatten
Uppdaterad
Era texter för livechatten hittas via meny-knappen uppe till höger (rutan med tre horisontella streck). Klicka på menyn och välj 'Inställningar' för er livechatt.
- Chattflödets interna namn
- Chattflödets publika namn: Se 1 i bilden nedan
- Företagets namn
- Välkomsttext: Se 2 i exemplet nedan.
- Välkomsttext vid kö
- Text vid kö
- Meddelande när chatten är stängd:
I flödesinställningarna så bestämmer ni om chatten ska synas även ifall ingen kollega är påloggad i chatten, denna text låter dig då ha ett speciellt välkomstmeddelande. Om ni har kombinerat chatten med ett Helpcenter eller forum, eller har gjort valet i flödesinställningar att era frågeställare kan mejla in frågor via chatten så är det denna ruta som era frågeställare kommer att se. - Text i frågerutan
Denna text visas i första rutan där användaren kan skriva sin fråga när chatten öppnas. - Startmeddelande:
Det första meddelandet som syns från er när en kund startat en chatt.