4. Lägg in texter i chatten
Uppdaterad
Det finns en del fasta texter i er chatt som behöver ställas in.
Era texter för chatten hittas via meny-knappen uppe till höger (rutan med tre horisontella streck). Klicka på menyn och välj 'Inställningar' för er chatt.
- Chattflödets interna namn:
Namnet som syns i dashboarden, internt för er som jobbar. - Chattflödets publika namn:
Namnet som syns överst i chatten, för besökarna. Se 1 i bilden nedan. - Företagets namn:
Vem är avsändare för hela chatten - vilket företag pratar kunden med? - Välkommen-text:
Texten som syns antingen när besökaren har klickat upp chattknappen eller när chatten poppar upp automatiskt. Se 2 i exemplet nedan. - Välkomsttext vid kö:
Om ni har valt att slå på köfunktionen, i flödesinställningarna, så kan ni ha ett speciellt välkomstmeddelande för att informera om att chatten är öppen men att det just nu är kö - Text vid kö:
Om en frågeställare väljer att ställa sig i kön så kommer denne att dels se sin plats i kön, men också ett meddelande som ni kan skriva in här - Meddelande när chatten är stängd:
I flödesinställningarna så bestämmer ni om chatten ska synas även ifall ingen kollega är påloggad i chatten, denna text låter dig då ha ett speciellt välkomstmeddelande. Om ni har kombinerat chatten med ett Helpcenter eller forum, eller har gjort valet i flödesinställningar att era frågeställare kan mejla in frågor via chatten så är det denna ruta som era frågeställare kommer att se. - Text i frågerutan
Denna text visas i första rutan där användaren kan skriva sin fråga när chatten öppnas. - Startmeddelande:
Det första meddelandet som syns från er när en kund startat en chatt.