Inför lansering: Lägg in texter i Livechatten

Uppdaterad

Era texter för livechatten hittas via meny-knappen uppe till höger (rutan med tre horisontella streck). Klicka på menyn och välj 'Inställningar' för er livechatt. 

  • Chattflödets interna namn
  • Chattflödets publika namn: Se 1 i bilden nedan
  • Företagets namn
  • Välkomsttext: Se 2 i exemplet nedan.
  • Välkomsttext vid kö
  • Text vid kö
  • Meddelande när chatten är stängd:
    I flödesinställningarna så bestämmer ni om chatten ska synas även ifall ingen kollega är påloggad i chatten, denna text låter dig då ha ett speciellt välkomstmeddelande. Om ni har kombinerat chatten med ett Helpcenter eller forum, eller har gjort valet i flödesinställningar att era frågeställare kan mejla in frågor via chatten så är det denna ruta som era frågeställare kommer att se.
  • Text i frågerutan
    Denna text visas i första rutan där användaren kan skriva sin fråga när chatten öppnas.
  • Startmeddelande:
    Det första meddelandet som syns från er när en kund startat en chatt.


warning Created with Sketch.