Varför kommer inte ett mail in i Kundo?

Uppdaterad
Det kan finnas olika anledningar till varför mail inte kommer in i Kundo. I de flesta fallen kan ni lösa detta själva genom att följa dessa steg, uppifrån och ner:
  1. Verifiera att du har rätt inkorg ikryssad i kanalväljaren och sök på avsändarens e-postadress och/eller ämne. 
  2. Kolla om e-postadressen är i listan med spammarkerade adresser i inkorgen i Kundo: Inställningar -> Spamhantering.
    Ligger användarens e-postadress i listan tar ni bort den, och vidarebefordrar mailet igen manuellt från er mailserver.
  3. Kolla med er IT-avdelning om de kan se något fel i kopplingen mellan er mailserver och Kundo, och specifikt för det mailet som skickades. De kan då behöva information som:
    • Avsändare
    • Mottagare
    • Ämne
    • Tidpunkt
  4.  Om inget ovan ger något resultat, kontakta Kundo Support med följande information:
    • Avsändare
    • Mottagare
    • Ämne
    • Tidpunkt
    • Message-ID (från er IT-avdelning)

Guide taggad med: inkommande mail Mail
warning Created with Sketch.