Varför kommer inte ett mail in i Kundo?
Uppdaterad
Det kan finnas olika anledningar till varför mail inte kommer in i Kundo. I de flesta fallen kan ni lösa detta själva genom att följa dessa steg, uppifrån och ner:
- Verifiera att du har rätt inkorg ikryssad i kanalväljaren och sök på avsändarens e-postadress och/eller ämne.
- Kolla om e-postadressen är i listan med spammarkerade adresser i inkorgen i Kundo: Inställningar -> Spamhantering.
Ligger användarens e-postadress i listan tar ni bort den, och vidarebefordrar mailet igen manuellt från er mailserver. - Kolla med er IT-avdelning om de kan se något fel i kopplingen mellan er mailserver och Kundo, och specifikt för det mailet som skickades. De kan då behöva information som:
- Avsändare
- Mottagare
- Ämne
- Tidpunkt
- Om inget ovan ger något resultat, kontakta Kundo Support med följande information:
- Avsändare
- Mottagare
- Ämne
- Tidpunkt
- Message-ID (från er IT-avdelning)