Effektiv användning av filter i dashboarden

Uppdaterad

Filter hjälper dig att effektivisera arbetet och få överblick över ärenden i Kundo. De kan användas tillfälligt eller sparas för återkommande behov.

Personliga filter: Varje redaktör skapar sina egna filter för att anpassa efter behov. Sparade filter kan tas bort när de inte längre behövs.

Så här använder du filter:

  1. Öppna Dashboarden i Kundo.
  2. Klicka på "Filtrera" uppe till höger.
  3. Välj filter:
    • Tilldelad till: Visa konversationer tilldelade en specifik redaktör.
    • Har haft aktivitet: Visa konversationer med aktivitet inom en vald tidsperiod.
    • Ingen aktivitet: Visa konversationer utan aktivitet under en vald tidsperiod.
    • Svarstid passerad
    • Redaktör (Forum/Mail): Visa konversationer startade av redaktörer eller kunder.
    • Spam (Mail): Visa konversationer markerade som spam eller ej.
    • Status
    • Taggar: Visa konversationer med specifika taggar.


Tips: Skapa ett användbart filter

Vi rekommenderar att du skapar ett filter i Inkorgen för att se dina Öppna ärenden, samt de ärenden vars Väntar-datum har löpt ut. Såhär går du tillväga:

  • Klicka på Inkorg. Välj Filtrera ute till höger > Tilldelat till > Välj dig själv. Klicka sedan på Spara filter, ge filtret ett namn, förslagsvis "Mina tilldelade ärenden" och klicka på Spara
  • Vill du istället se samma vy som tidigare, d.v.s. även ärenden du är klar med, gör du samma sak men under Alla ärenden istället för Inkorg. 
Guide taggad med: filter
warning Created with Sketch.