Kundo

Filtrera i dashboarden

Uppdaterad

Filter kan användas för att effektivisera arbetet i Kundo och för att få överblick på ärenden som kommer in i Kundo. Filter kan användas tillfälligt, men om du vill använda samma filter återkommande kan du spara dem.

Filtren är personliga - varje redaktör behöver själv skapa de filter som behövs. Det gör att möjligheten finns för olika personer att skapa de filter som passar just dom. Alla filter kan tas bort när de inte längre behövs. 

Så här använder du filter i Kundo:

  1. Öppna Dashboarden i Kundo.

  2. Klicka på "Filtrera" längst upp till höger i dashboarden.

  3. Välj ett filter som passar dina behov:

    • "Besvarad" visar besvarade eller obesvarade konversationer.
    • "Arkiverad" (endast för Kundo Forum) visar arkiverade eller publika konversationer.
    • "Tilldelad till" visar konversationer tilldelade en specifik redaktör.
    • "Kategori" (endast för Kundo Forum) visar konversationer i en specifik kategori.
    • "Har haft aktivitet" visar konversationer med någon typ av aktivitet inom en vald tidsperiod.
    • "Ingen aktivitet" visar konversationer utan aktivitet under en vald tidsperiod.
    • "Redaktör" (endast för Kundo Forum och Kundo Mail) visar konversationer startade av redaktörer eller frågeställare/kunder.
    • "Spam" (endast för Kundo Mail) visar konversationer markerade som spam eller ej spam.
    • "Taggar" visar konversationer med specifika taggar.
    • "Användare" visar all kommunikation med en specifik person eller e-postadress.
  4. Du kan kombinera filter för att få en mer detaljerad vy.

Tips på ett riktigt bra filter!

Vi rekommenderar att du skapar ett filter i Inkorgen för att se dina Öppna ärenden, samt de ärenden vars Väntar-datum har löpt ut. Såhär går du tillväga:

  • Klicka på Inkorg. Välj Filtrera ute till höger > Tilldelat till > Välj dig själv. Klicka sedan på Spara filter, ge filtret ett namn, förslagsvis "Mina tilldelade ärenden" och klicka på Spara
  • Vill du istället se samma vy som tidigare, d.v.s. även ärenden du är klar med, gör du samma sak men under Alla ärenden istället för Inkorg.Förstår att det kan innebära lite merjobb för dig initialt men jag är övertygad om att det kommer ge dig en bättre användarupplevelse!


Guide taggad med: filter
warning Created with Sketch.