Effektiv användning av filter i dashboarden
Filter hjälper dig att effektivisera arbetet och få överblick över ärenden i Kundo. De kan användas tillfälligt eller sparas för återkommande behov.
Personliga filter: Varje redaktör skapar sina egna filter för att anpassa efter behov. Sparade filter kan tas bort när de inte längre behövs.
Så här använder du filter:
- Öppna Dashboarden i Kundo.
- Klicka på "Filtrera" uppe till höger.
- Välj filter:
- Tilldelad till: Visa konversationer tilldelade en specifik redaktör.
- Har haft aktivitet: Visa konversationer med aktivitet inom en vald tidsperiod.
- Ingen aktivitet: Visa konversationer utan aktivitet under en vald tidsperiod.
- Svarstid passerad
- Redaktör (Forum/Mail): Visa konversationer startade av redaktörer eller kunder.
- Spam (Mail): Visa konversationer markerade som spam eller ej.
- Status
- Taggar: Visa konversationer med specifika taggar.
Tips: Skapa ett användbart filter
Vi rekommenderar att du skapar ett filter i Inkorgen för att se dina Öppna ärenden, samt de ärenden vars Väntar-datum har löpt ut. Såhär går du tillväga:
- Klicka på Inkorg. Välj Filtrera ute till höger > Tilldelat till > Välj dig själv. Klicka sedan på Spara filter, ge filtret ett namn, förslagsvis "Mina tilldelade ärenden" och klicka på Spara
- Vill du istället se samma vy som tidigare, d.v.s. även ärenden du är klar med, gör du samma sak men under Alla ärenden istället för Inkorg.