Färdiga svar

Uppdaterad

Vilka är de vanligaste frågorna ni svarar på, igen och igen? Finns det svåra frågor att svara på?

Är det extra viktigt med riktigt bra svar på vissa av era frågor? Se till att det finns ett färdigt svar redo att använda!

Processbeskrivningar, instruktioner eller förklaringar som ni skriver om och om igen. Eller små korta fraser som ni ofta använder, är perfekta att ha ett färdigt svar för.

Fördelar med att använda färdiga svar för dig och ditt team

  • Säkerställ en enhetlig och professionell ton.
  • Spara tid på att inte behöva skriva om samma mail flera gånger.
  • Öka effektiviteten, lägg inte tid på att formulera standardinformation igen och igen.
  • Hög kvalitet, undvik att missa viktiga delar och säkerställ hög standard varje gång.
  • Anpassa efter olika syften eller målgrupper.

Exempel på färdiga svar som många kan ta del av

  • Kan inte logga in

  • Reklamation

  • Klagomål/missnöje

  • Orderfråga 

  • Retur/reklamation

  • Avslutande fras

  • Engelska

  • Filer, pdf:er, blanketter, länkar som ni använder ofta.

För chatt 

  • Finns det något annat jag kan hjälpa dig med idag?

  • Har du möjlighet att dröja kvar några minuter medan jag kollar upp detta i vårt system?

  • Jag har inte hört av dig på ett tag och chatten kommer snart att avslutas, återkommer om du har fler frågor.

  • Kan jag ringa upp dig för att hjälpa dig vidare?/Hänvisning till annan kontaktväg

Skapa färdiga svar

  1. Klicka på menyn

  2. Välj Inställningar på aktuell kontaktväg

  3. Klicka på Färdiga svar i listan till vänster

  4. Skapa ett färdigt svar 

  5. Klicka på spara!

warning Created with Sketch.