Färdiga svar

Uppdaterad

Färdiga svar gör det enkelt för er att svara era kunder snabbt och korrekt på både de vanligaste frågorna ni svarar på om och om igen, men även svåra frågor som sällan dyker upp men där svaret ändå är detsamma.

Fördelar med att använda färdiga svar för dig och ditt team

  • Säkerställ en enhetlig och professionell ton.
  • Spara tid på att inte behöva skriva om samma sak flera gånger.
  • Öka effektiviteten, lägg inte tid på att formulera standardinformation igen och igen.
  • Hög kvalitet, undvik att missa viktiga delar och säkerställ hög standard varje gång.
  • Anpassa efter olika syften eller målgrupper.

Exempel på färdiga svar som många kan ta del av

  • Kan inte logga in

  • Reklamation

  • Klagomål/missnöje

  • Orderfråga 

  • Retur/reklamation

  • Avslutande fras

  • Svar på andra språk

  • Filer, pdf:er, blanketter, länkar som ni använder ofta.

För chatt 

  • Finns det något annat jag kan hjälpa dig med idag?

  • Har du möjlighet att dröja kvar några minuter medan jag kollar upp detta i vårt system?

  • Jag har inte hört av dig på ett tag och chatten kommer snart att avslutas, återkommer om du har fler frågor.

  • Kan jag ringa upp dig för att hjälpa dig vidare?/Hänvisning till annan kontaktväg

Skapa färdiga svar

  1. Klicka på menyn

  2. Välj Inställningar på aktuell kontaktväg

  3. Klicka på Färdiga svar i listan till vänster

  4. Skapa ett färdigt svar 

  5. Klicka på spara!


Guide taggad med: chatt Mail färdiga svar
warning Created with Sketch.