7. Koppla Help Center på er hemsida
Nu när ert help center är uppsatt och fyllt med innehåll så är det dags att bestämma hur era besökare ska hitta till det.
Det finns två olika alternativ till hur ni väljer att presentera ert help center. Antingen så integrerar ni det som en del av er egna hemsida, eller så placerar ni ert help center på en egen subdomän.
Integrerat Help Center
Om ni inte vill att era besökare ska lämna er webbplats när de navigerar till help centret kan ni integrera den så att den upplevs som en del av er webbplats. Skapa en ny sida på er webbplats och lägg help center där, eller på en befintlig kontakt- eller kundservice-sida.
När help center integreras på detta sätt finns menyerna kvar så att besökare enkelt kan nå andra delar av webbplatsen när de läst klart i help centret. Det driver också trafik till er webbplats genom att besökare hamnar där när de söker på t ex google och får en träff på en guide i ert help center.
Som komplement finns också möjligheten att ha help center tillgänglig på alla eller utvalda sidor på webbplatsen genom en widget.
En teknisk guide till själva integrationen finns tillgänglig här!
Subdomän
Om ni istället vill att ert help center ska finns tillgängligt på en subdomän, såsom exempelvis faq.bolagsnamn.se så behöver ni följa stegen i denna guide!