6. Fyll Help Center med innehåll
Nu är det dags att fylla ert help center med information!
Ni kanske har en statisk FAQ idag som ni kan ta frågor ifrån och skriva ihop guider av eller så kanske ni kan plocka de vanligaste frågorna som ni får in per mail och skriva dessa som guider för era besökare. Bra är att fylla varje kategori med minst 3 stycken guider så att det ser snyggt och välfyllt ut från startsidan.
Skapa en guide
- Klicka på dom tre strecken i den blå listen
- Välj Guider i den rätta kanalen
- Klicka någon av Publicerade, Schemalagt, Avpublicerade, Utkast
- Klicka Ny guide, som tar er till denna vy:
Rubrik: Varje guide behöver en rubrik, tänk på att den ska vara tydlig för besökare så att de snabbt vet vad guiden handlar om
Brödtext: I brödtexten skriver du själva guiden, i bilden ovan finns rekommendationer på hur man bäst skriver en guide
Taggar: Taggarna hjälper er att kategorisera guider genom att tagga dom med samma tag, det ökar även sökbarheten i help center. Taggarna är synliga i guiden så tänk på vad ni taggar med för ord
Granskning: Ang vem som är innehållsansvarig och hur ofta guiden ska granskas
Kategorisering: Lägg den i rätt kategori och välj vilken position guiden ska ligga
Förhandsgranska: Innan guide publiceras rekommenderar vi att ni förhandsgranskar den för att se hur den kommer se ut på desktop, tablet och mobilskärm
Spara utkast & Publicera: Spara utkast om ni inte är redo att publicera, är ni redo: tryck på Publicera och den blir tillgänglig för era besökare!