Kundo

4. Skapa kategorier, ikoner och sätt de i ordning

Uppdaterad

Kategorierna i ett help center hjälper era besökare att få en bättre överblick samt förenklar navigeringen. Kategorierna hjälper även er att sortera era guider enligt t ex. ämnesområdet.

Vi rekommenderar: ha max 9 kategorier för att det inte ska bli för långt att scrolla.

Lägga upp kategorier:

  1. Klicka på dom tre strecken i den blåa listen
  2. Klicka på Guider
  3.  Välj Kategorier

    4. Välj Skapa ny kategori, och då kommer ni till denna vy:

Namn: Rubriken på kategorin, syns på help centers startsida.

Namn på länk till alla guider:  Namn på länken under guiderna i en kategori som tar besökaren till en sida som visar alla guider.  

Ikon: Välj vilken ikon ni vill ha på er kategori, läs om krav på ikoner

Kontaktvägar: Lägg till en alternativa kontaktvägar som hjälper besökaren att kontakta er om guiden som besökaren precis läst inte varit till någon hjälp för just den besökaren. Valda kontaktvägar för den kategorin hamnar längst ned på sidan, under alla guider i den kategorin:

Har ni inte lagt till några kontaktvägar så finns det en beskrivning på hur man gör det här. 

Obs: Kategorierna visas inte ut på startsidan förrän minst en guide är kopplad till den! 

Ordningen på kategorierna organiserar du genom drag-and-drop.

warning Created with Sketch.