3. Skapa kontaktvägar för frågor och feedback
Kontaktvägar är hänvisningar till andra kommunikationskanaler. En kontaktväg placeras under en guide eller på help centers startsida för att kunna fånga upp frågor eller feedback från läsaren. Ni kan t.ex. lägga till en e-postadress, ett telefonnummer eller ett forum som kontaktväg
Lägg till en kontaktväg:
- Klicka på dom tre strecken i den blåa listen
- Välj Inställningar för den rätta kanalen
- Klicka på Kontaktvägar
- Välj kontaktväg t ex. mail, chatt, forum och fyll i alla fält som hör till det valet
- Spara!
På denna sida bestämmer ni även hur kontaktvägarna ska visas upp och fungera
Rubrik på guidesidorna: Styr rubriken som visas ovanför kontaktvägarna när de visas under en guide.
Välj visning: Välj om ni vill att kontaktvägarna alltid ska synas under guiderna eller om dom endast ska visas då en kund klickar på tumme ned som feedback på en guide.
Rubrik på startsidan: Styr rubriken för kontaktvägarna på startsidan
Text på startsidan: Lägg till information som är bra för besökaren att veta t ex. öppettider, förväntad svarstid osv.