2. Ställ in basinställningarna för Help Center
Här ställer ni in basinställningarna för help center t ex. namn, språk, synlighet på webben.
- Klicka på dom tre strecken i den blåa listen
- Välj Inställningar för rätt help center
- Klicka på Basinställningar
- Nu ser ni denna vy, fyll i så de stämmer med ert behov:
Help centers namn: Vad ska ert help center heta? Namnet du ger den är vad som kommer synas på startsidan.
Företagets namn: Ert företagsnamn, som även kommer stå som avsändare på guiden.
Text i sökfältet: Vad ska stå i sökrutan där besökarna söker efter guider? T ex. Sök bland vanliga frågor.
E-post för kontaktformulär: Väljer ni att använda mailformulär som en kontaktväg så är det till denna adressen som mailen kommer att skickas.
Beskrivning: Detta är en text som kommer synas som beskrivning när ni länkar till ert help center på t.ex. sociala medier eller i sökmotorer.
Domän för help center: Vilken adress har ert help center? OBS! Denna domän blir synlig ut mot kund om ni inte integrerar eller använder er av subdomän.
Språk: Vilket språk ska ert help center vara på?
Forum: Om ni även använder forum hos Kundo så kan ni koppla ihop dem så att sökfunktionen i help center även söker i forumet.
Kategorier: Vi rekommenderar att man inte kryssar i rutan "Visa guider på startsidan", för ett mer samlat help center med mindre scroll för besökaren. Väljer ni att visa guiderna kommer besökaren se 3 guider under respektive kategori vilket gör att eventuella frågor från forum samt kontaktvägar hamnar längre ner på sidan.
Synlighet i sökmotorer: Ska ert help center vara synlig om folk söker på t.ex. Google?