Inför lansering: Vägen in till ert Forum/Help Center

Uppdaterad

För att ert forum/help center ska lyckas är det avgörande att besökare enkelt hittar dit. Tänk igenom hur era kunder vanligtvis kontaktar er och hur ni bäst styr dem mot rätt kanal. Här är effektiva sätt att länka och marknadsföra dessa resurser.

Rekommenderade placeringar för länkar

  • Kontaktsidan: Integrera forum/help center för maximal synlighet.
  • Sidfot och sidhuvud: Placera länkar där besökare naturligt letar efter kontaktvägar.
  • Där övriga kontaktuppgifter finns: T.ex. på supportsidor eller i er app.
  • Widget (obs! Enbart help center): Använd Kundos widget längst ner till höger på webbplatsen för snabb åtkomst till ert help center.

Fler sätt att marknadsföra forum/help center

  • E-post & chatt: Länka till relevanta forumtrådar i svar och använd färdiga svarsmallar.
  • Nyhetsbrev & välkomstmail: Inkludera forumet och help centret som kontaktvägar i automatiserade utskick.
  • Telefonsvar: Tipsa om forumet i telefonslingan:
    "Visste du att vi har ett kundforum? Besök kundforum.bolag.se för att få svar direkt."
  • E-postsignaturer & bekräftelsemail: Lägg in länkar till forumet och help centret i signaturer och automatiska svar.


Kontaktsida

Integrera ert help center direkt till er kontaktsida.

På det här viset så maximerar ni exponeringen av era guider och visar samtidigt upp tydliga kontaktvägar till era besökare för dem som ändå behöver kontakta er.


Länkning

Om ni har valt att placera ert help center på en extern webbplats så är det väldigt viktigt att ha en tydlig och välplacerad länk så att era besökare enkelt kan hitta in till ert help center


warning Created with Sketch.