Ta hjälp av andra för att hantera ett ärende
Med hjälp av Be om hjälp-funktionen i Kundo kan du ta hjälp av andra som inte har ett användarkonto i Kundo för att hantera ett ärende eller besvara en fråga. Kanske behöver du ta hjälp av någon särskild "expert", skicka en fråga till en annan avdelning eller kontakta personer i andra organisationer som ni samarbetar med.
Skicka meddelande
Under fliken Be om hjälp i redaktörsverktygen kan du skicka ett meddelande till en valfri e-postadress, exempelvis skriva en fråga som du fått från en användare. Det går bra att skicka flera meddelanden till olika personer om det är olika frågor du behöver hjälp med.
Följ upp
Kundo kommer automatiskt kryssa i Följ upp så att allt som väntar på svar från någon annan hamnar i För uppföljning. Vi rekommenderar att ni även sätter ett datum för uppföljning som passar de svarstider ni vill hålla, så att användaren inte behöver vänta för länge om det dröjer innan ni får hjälp.
Beroende på hur ni jobbar i Kundo kan ni kryssa i Kräver ej svar, svara något till kund eller låta inlägget eller mailet ligga kvar i Obesvarat.
Hitta svaret
När det har kommit in ett svar kommer konversationer markeras som Obesvarat om det inte varit det sedan tidigare och Högsta prioritet kommer sättas. En ikon visas också längst ut till höger i dahsboarden när ett nytt meddelande kommit i Be om hjälp.
Svaret finns under fliken Be om hjälp inne på konversationen och det går bra att ställa följdfrågor om det behövs, men förhoppningsvis har du allt behöver för att kunna svara en användare.
Tiden för hur länge konversationen har varit obesvarat räknas från det senaste mailet eller kommentaren som gjorts av redaktören eller användaren. Meddelandena i Be om hjälp-fliken spelar ingen roll för om konversationen ska räknas som Obesvarat eller inte.