Använd AI-utkast
Genom att använda AI-utkast när ni besvarar frågor via mail kan ni säkerställa träffsäkra svar samtidigt som ni effektiviserar och underlättar ert eget arbete.
Den här guiden beskriver följande:
Vad är AI-utkast?
När du ska besvara en inkommande fråga har du möjlighet att klicka på AI-utkast. Det gör att vår AI skapar ett mailsvar som är redo att skicka till kund, eventuellt med mindre ändringar eller tillägg från dig som användare.
AIn har tillgång till mycket av den kunskap ni byggt upp genom åren.
- Era svar på tidigare mailärenden
- Kontexten för hela mailtråden
- Ert CRM- eller ordersystem - om ni integrerat detta mot Kundo
- Era interna och externa Help Center (Kunskapsbanker)
- Ert forum
- Er hemsida, om denna blivit crawlad av Kundo
Den har alltså inte tillgång till 'hela internet' för att skapa svar.
Hur kan jag använda AI-utkast?
Det är så enkelt som att klicka på en knapp, bokstavligt talat! Knappen är placerad i samma ruta som du normalt använder för att besvara ett mailärende. När du klickar så skapar AIn ett utkast som du har möjlighet att skicka iväg direkt eller redigera innan du svarar.
Hur kommer jag igång?
AI-utkasten ingår inte i alla våra paket - så det första du behöver göra är att prata med din Customer Success-manager för att säkerställa att ni har tillgång till utkasten. När de är aktiverade på ert konto går du in under Inställningar för den aktuella mailkorgen och väljer "Källor för AI-utkast". Där kan du bocka i de källor ni vill att AIn ska basera utkasten på.