Kundo

Statistik för Kundo Mail

Uppdaterad

I Kundos statistik finns flera sätt att följa upp hur ni använt Kundo Mail: 

  • Hur många mail som kommit in och skickats
  • Inkommande per timme
  • Väntetider och svarstider för er inkorg
  • Taggar

Hur många mail som kommit in och skickats

En konversation är en dialog mellan två eller fler personer, och består av såväl inkomna som skickade mail. Det motsvarar en tråd i Kundo mail. 

Ett exempel:

  1. Alice skickar in ett mail till er med en fråga.
  2. Någon av er svarar henne.
  3. Alice hör av sig igen och vill ha ett förtydligande kring ert svar.
  4. Någon av er förtydligar för Alice.
  5. Alice skriver tillbaka och tackar för svaret.

I statistiken syns detta som:

  • 1 st Ny konversation från kunder
  • 3 st Nya konversationer och svar från kunder
  • 2 st Nya konversationer och svar av redaktörer

OBS! I statistiken inkluderas raderade mail som inte är markerade som spam.

Inkommande per timme

På sidan Konversationer i statistiken finns diagrammet Inkommande per timme. Här kan ni se när på dygnet ni får in flest mail.

Det kan vara värdefullt att titta på till exempel när ni funderar på hur ni ska bemanna olika kanaler. 

Väntetider och svarstider

Ni kan se hur länge kunderna behövt vänta på svar från er och hur lång tid det tagit för en redaktör att svara. Läs mer om väntetider och svarstider

Taggar

Med hjälp av taggar kan ni få bättre koll på de ärenden som ni hanterar i Kundo. Läs mer om taggar.

Guide taggad med: statistik