Statistik för inkorgar
Med Kundos statistik kan ni följa upp och analysera er användning av mail på flera sätt:
- Volym: Antal inkommande och skickade mail.
- Tidpunkter: När på dygnet ni får flest mail.
- Tider: Väntetider och svarstider, visar hur länge kunder har väntat på svar och hur snabbt redaktörerna svarat. Läs mer om väntetider och svarstider.
- Ärendetyper: Analys av ärenden med hjälp av taggar. Läs mer om taggar.
Vad är en konversation?
En mailtråd, bestående av inkommande och skickade mail, kallas konversation. Även mailtrådar utan svar räknas som konversationer i statistiken.
Vad räknas som svar?
Varje enskilt inkommande eller skickat mail i en konversation räknas som ett svar.
Exempel:
- David skickar ett mail med en fråga → 1 ny konversation från kund.
- Ni svarar David → 1 nytt svar av redaktör.
- David ställer en följdfråga → 1 nytt svar från kund.
- Ni förtydligar → 1 nytt svar av redaktör.
- David tackar → 1 nytt svar från kund.
I statistiken syns detta som:
- 1 ny konversation från kund.
- 3 nya konversationer och svar från kund.
- 2 nya svar av redaktörer.
Vad ingår i statistiken?
- Mail som inte är markerade som spam, även om de har raderats.
Inkommande per timme
Visar när på dygnet ni får flest mail, vilket kan hjälpa er att bemanna kanaler effektivt.
💡 Tips: Använd denna data för att optimera resurser och planera bemanning.