Att använda statusar i Kundo
Den här guiden beskriver följande:
- Hur du bäst använder statusar i Kundo
- De förändringar vi genomförde i september 2023 när vi införde statusar
- Vanliga frågor och svar
Hur du använder statusar i Kundo
Vad som har förändrats i september 2023 när vi införde statusar
Här kan du ta del av information om vad som förändrats när vi uppdaterat till statusar.
Vanliga frågor och svar
Mycket av detta står besvarat i dokumentet ovan, men här får du mer kontext till förändringarna
Vad har hänt med "Mina"-vyn?
Vi tog bort Mina-vyn eftersom det för den stora merparten av våra kunder innehöll alldeles för många ärenden för att kunna få en överblick.
Vi rekommenderar istället att du skapar ett filter i Inkorgen för att se dina Öppna ärenden, samt de ärenden vars Väntar-datum har löpt ut. Såhär går du tillväga:
- Klicka på Inkorg. Välj Filtrera ute till höger > Tilldelat till > Välj dig själv. Klicka sedan på Spara filter, ge filtret ett namn, förslagsvis "Mina tilldelade ärenden" och klicka på Spara
- Vill du istället se samma vy som tidigare, d.v.s. även ärenden du är klar med, gör du samma sak men under Alla ärenden istället för Inkorg.Förstår att det kan innebära lite merjobb för dig initialt men jag är övertygad om att det kommer ge dig en bättre användarupplevelse!
Vad har hänt med "Följ upp"?
Vi tog bort Följ upp-vyn eftersom det för den stora merparten av våra kunder innehöll alldeles för många ärenden för att kunna få en överblick.
Vi rekommenderar att du använder statusen Väntar med ett påminnelsedatum. När datumet har passerat kommer ärendet att hamna i inkorgen igen.
De ärenden som tidigare varit på Följ upp har alla fått taggen "Follow up". Om de hade ett datum i framtiden har de fått statusen Väntar med samma datum.
- För att hitta alla tidigare Följ upp-ärenden rekommenderar vi att du går till Alla ärenden > Filtrera > Tagg > Follow up. Ärenden med påminnelsedatum i framtiden syns i vyn "Väntar" utan att du behöver filtrera
Ärenden jag sätter som Väntar blir automatiskt Klara när jag svarar kunden
Vi utvärderar detta under en period och beslutar om vi ska göra en förändring. Tills en eventuell förändring sker rekommenderar vi att du först svarar kunden och sedan väljer Väntar-statusen istället för tvärtom!