Inför lansering: Fyll Help Center/kunskapsbanken med innehåll
Nu är det dags att fylla ert help center/kunskapsbank med information!
Ni kanske har en statisk FAQ idag som ni kan ta frågor ifrån och skriva ihop guider av eller så kanske ni kan plocka de vanligaste frågorna som ni får in per mail och skriva dessa som guider för era besökare. Bra är att fylla varje kategori med minst 3 stycken guider så att det ser snyggt och välfyllt ut från startsidan.
Skapa en guide
- Klicka på dom tre strecken i toppmenyn
- Välj Guider i den kunskapsbanken du vill skapa guiden i
- Om ni vill redigera en befintlig guide, klicka på någon av Publicerade, Avpublicerade, Utkast
- Annars, klicka på Ny guide som tar er till denna vy:
Rubrik: Varje guide behöver en rubrik. Tänk på att den ska vara tydlig för besökare så att de snabbt vet vad guiden handlar om
Brödtext: I brödtexten skriver du själva guiden, i bilden ovan finns rekommendationer på hur man bäst skriver en guide. Glöm inte att även lägga till bilder och filmer där det passar. Om guiden ska användas för AI-inläsning är det bäst att skriva ut informationen i text.
Taggar: Taggarna hjälper er att kategorisera guider. Det ökar även sökbarheten i ert Help Center. Taggarna är synliga i guiden så tänk på vad ni taggar med för ord!
Granskning: Ange vem som är innehållsansvarig och hur ofta guiden ska granskas. Personen blir notifierad per mail när det är dags!
Kategorisering: Lägg den i rätt kategori och välj vilken position guiden ska ligga
Förhandsgranska: Innan guide publiceras rekommenderar vi att ni förhandsgranskar den för att se hur den kommer se ut på desktop, tablet och mobilskärm
Spara utkast & Publicera: Spara utkast om ni inte är redo att publicera. Annars, klicka på Publicera och den blir tillgänglig för era besökare!