Inför lansering: Basinställningar för Help Center/intern Kunskapsbank

Uppdaterad

Summering

  1. Klicka på meny knappen uppe till höger i listen
  2. Välj Inställningar för ert Help Center/Knowledge bank
  3. Välj Basinställningar
  4. Fyll i namn, språk, e-post för kontaktformulär, synlighet på webben. m.m.
    • OBS! Om ni har externt Help Center: 
      • Domän för help center: Denna domän blir synlig ut mot kund om ni inte integrerar eller använder er av subdomän.
    • OBS! Om ni har intern Knowledge bank: 
      • Synlighet i sökmotorer: Säkerställ att denna ruta är urkryssad så att informationen ej blir sökbar på sökmotorer.
    • Kategorier: Vi rekommenderar att inte kryssa i rutan "Visa guider på startsidan" för ett mer överskådligt help center med mindre scroll. Om guider visas, syns tre guider per kategori, vilket kan skjuta ner forumfrågor och kontaktvägar längre ner på sidan.
  5. Glöm inte att spara!


Detaljerad beskrivning

Help centers/Kunskapsbankens namn: Vad ska ert help center heta? Namnet du ger den är vad som kommer synas på startsidan.

Företagets namn: Ert företagsnamn, som även kommer stå som avsändare på guiden.

Text i sökfältet: Vad ska stå i sökrutan där besökarna söker efter guider? T ex. Sök bland vanliga frågor.

E-post för kontaktformulär: Väljer ni att använda mailformulär som en kontaktväg så är det till denna adressen som mailen kommer att skickas.

Beskrivning: Detta är en text som kommer synas som beskrivning när ni länkar till ert help center på t.ex. sociala medier eller i sökmotorer. 

Domän för help center: Vilken adress har ert help center? OBS! Denna domän blir synlig ut mot kund om ni inte integrerar eller använder er av subdomän. 

Språk: Vilket språk ska ert help center vara på?

Forum: Om ni även använder forum hos Kundo så kan ni koppla ihop dem så att sökfunktionen i help center även söker i forumet.

Kategorier: i rekommenderar att inte kryssa i rutan "Visa guider på startsidan" för ett mer överskådligt help center med mindre scroll. Om guider visas, syns tre guider per kategori, vilket kan skjuta ner forumfrågor och kontaktvägar längre ner på sidan.

Synlighet i sökmotorer: Ska ert help center vara synlig om folk söker på t.ex. Google?




warning Created with Sketch.