Statistik för inkorgar

Uppdaterad

I Kundos statistik finns flera sätt att följa upp hur ni använt mailen.

  • Hur många mail som kommit och skickats.
  • När på dygnet ni får flest mail.
  • Väntetider och svarstider.
  • Med hjälp av taggar analysera vilka ärenden ni hanterar.

Vad är en konversation?

Ett mail kan leda till en dialog mellan två eller flera personer i form av inkomna och skickade mail. Därför kallas en mailtråd för konversation. I statistiken räknas även mailtrådar utan svar som konversationer.

Vad innebär svar?

Svar är alla enskilda mail som kommit in eller skickats från er i olika mailtrådar (konversationer).


Ett exempel:

  1. David skickar in ett mail till er med en fråga.
  2. Någon av er svarar honom.
  3. David hör av sig igen och vill ha ett förtydligande kring ert svar.
  4. Någon av er förtydligar för David.
  5. David skriver tillbaka och tackar för svaret.

I statistiken syns detta som:

  • 1 st “Nya konversationer från kunder”.

  • 3 st “Nya konversationer och svar från kunder”.

  • 2 st “Nya konversationer och svar av redaktörer”.

Vad inkluderas i statistiken?

I statistiken inkluderas raderade mail som inte är markerade som spam.

Inkommande per timme

Här kan du se när på dygnet som ni får in flest mail.

💡 Tips! “Inkommande per timme” kan hjälpa er att fundera på hur ni kan bemanna olika kanaler på bästa sätt.

Väntetider och svarstider

Du kan se hur länge kunderna behövt vänta på svar från er och hur lång tid det tagit för en redaktör att svara. Läs mer om väntetider och svarstider.

Taggar

Med hjälp av taggar kan du få bättre koll på de ärenden som ni hanterar i Kundo. Läs mer om taggar.

Guide taggad med: Mail statistik
warning Created with Sketch.