Kundo

Så fungerar Brilliant-integrationen

Uppdaterad

Kundo har en integration med Brilliant, som gör att våra gemensamma kunder enkelt kan koppla ihop våra två system med varandra. 

Om Brilliant

Brilliant Navigator används för att göra kundundersökningar som skickas ut till användaren. I deras system kan kunden sätta upp vilka frågor som ska skickas ut och på det sättet bygga ett formulär som användaren sedan fyller i. Kundos integration använder e-post till användaren som kontaktväg.

Om Kundos integration

Tre av våra moduler har integration mot Brilliant: Mail, Forum, och Chat. Att använda dem kostar inget extra för kunder på  Professional-nivå, för andra kunder ber vi er höra av er till oss så diskuterar vi ett bra upplägg. 

För att Brilliant ska veta när det är dags att skicka ett mail till en användare, så använder vi följande regelverk:

  • Kundo skickar en notis till Brilliant efter att en viss tid har gått sen det senaste hände i ett ärende. Typiskt är detta 48 timmar, men ni kan anpassa detta vid behov. 
  • För kanaler som hanterar flera meddelanden per ärende (t.ex. Forum), så skickas notiser till Brilliant bara en gång per konversation, och då till den som startade konversationen, inte till ev. senare inhoppare i konversationen. Vi håller koll så att vi aldrig skickar mer än en notis för en konversation.
  • För att Brilliant ska kunna knyta användarfeedbacken till rätt redaktör skickar vi med redaktörens e-postadress till Brilliant. Om flera redaktörer varit inblandade i samma konversation (Forum, Mail), så skickar vi den sista redaktörens e-postadress till Brilliant.
  • Brilliant har något som heter ref_code, som kan användas för att koppla användarfeedbacken till varifrån den kommer. För Mail och Chat är detta helt enkelt inboxen/chatflödet, och för Forum så skickar vi med den forumkategori som dialogen gällde.
  • Även adressen till rätt Kundo-konversation skickas med till Brilliant, så att det går att hitta tillbaka till den dialog som ärendet gällde på ett enkelt sätt.

Hur ser det ut för slutkund?

Kunden får ett mail till sin mailadress. I det mailet finns det en länk till ett webbformulär, och det är där som kunden svarar. I Brilliants verktyg väljer kunden själv vilka frågor som ska ställas till kunden, och vilka svarsalternativ som finns tillgängliga:

Exempel från Brilliants utskick: "Sätt betyg på hur snabbt du kom fram till en kundmottagare"