Tillgänglighet för Knowledge/HelpCenter

Uppdaterad

Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda Knowledge/Help Center. Denna guide beskriver hur kunskapsbanker uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.

Hur tillgänglig är Knowledge/Help Center?

Vi vill att Knowledge/Help Center ska vara tillgängligt för så många som möjligt. Vi arbetar aktivt för att säkerställa att forumet uppfyller riktlinjerna enligt WCAG 2.2 (Web Content Accessibility Guidelines), som är en internationell standard för digital tillgänglighet.

Vad kan du göra om du inte kan använda delar av Knowledge/Help Center?

Vi strävar hela tiden efter att förbättra kunskapsbankers tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att kunskapsbanken inte uppfyller lagens krav, maila vår support så att vi får veta att problemet finns.

Vi har viss tid avsatt per halvår för att jobba med tillgängligheten, och använder den för att löpande beta av de brister vi känner till.

Hur vi testat

Vi har gjort en självskattning (intern testning) av Knowledge/Help Center samt tekniska hjälpmedel som Axe.

Senaste bedömningen gjordes när denna guide senast uppdaterades.

warning Created with Sketch.