Kundo

Integration med ert ärendehanteringsystem

Uppdaterad

Om du använder ett eget ärendehanteringssystem parallellt med ett av Kundos verktyg så finns det flera sätt att integrera de båda produkterna. 

Det typiska flödet ser ut så att vill se att det kommit inlägg i Kundo i sitt ärendehanteringsystem, så att man bara behöver bevaka flödet på ett ställe.

Den redaktör som bevakar ärendehanteringssystemet går in på ärendet, klickar sig vidare till Kundo, löser ärendet där, och går sen tillbaka till ärendehanteringssystemet och markerar det som klart. Sen plockas nästa ärende. På detta sätt kan ärenden från Kundo hanteras på samma sätt som andra ärenden.

Det finns två sätt att få till detta arbetsflöde i Kundo:

  1. De flesta ärendehanteringsystem kan ta emot ärenden via e-post. Genom att nya inlägg i Kundo kommer in som e-post i ärendehanteringssystemet så kan allt hanteras på ett ställe. Att få till den integrationen i Kundo är enkelt: Lägg upp en ny redaktör/användare i Kundo med en mailadress som går till ärendehanteringssystemets e-postadress. Slå på notiser vid nya inlägg för den användaren i Kundo. Nu kommer den användaren få ett mail varje gång ett nytt inlägg kommer in, och detta kommer då skickas vidare till ärendehanteringssystemet.
  2. Om ny önskar en närmare integration är det också möjlighet att göra, då som en anpassad integration. Detta kan exempelvis användas så att specifika fält i ett externt system fylls i automatiskt. Ta kontakt med oss om detta är intressant för er! En integration debiterar vi som en konsultkostnad för faktiskt nedlagd tid.

Vi har exempelvis gjort integrationer på detta vis med Telia Ace (fd. Telia CallGuide) och Visma Ciceron, men samma metod fungerar med många olika system.

Guide taggad med: integration