Statistik för chatt

Uppdaterad

Med Kundos statistik kan ni följa upp och analysera er användning av chatten på flera sätt:

  • Volym: Totalt mottagna och överförda chattar.
  • Tidpunkter: När flest kunder vill chatta.
  • Tider: Genomsnittlig svarstid.
  • Ärendetyper: Analys av ärenden med hjälp av taggar. Läs mer om taggar.
  • Chattassistentens påverkan: Se hur frågor ökar eller minskar via Chattassistenten.

Vad inkluderas i statistiken?

I statistiken inkluderas raderade chattar.

Definitioner

  • Konversation: Varje chatt räknas som en konversation.
  • Nya konversationer från kunder: Totalt antal mottagna chattar.
  • Obesvarade chattar: När ingen redaktör svarat innan chatten avslutats.
  • Redaktörernas aktivitet:
    • Mottagna chattar: Antal chattar där en redaktör varit aktiv. Överförda chattar räknas hos både den som överför och den som tar emot.
    • Missade chattar: Chattar som inte besvarades innan de avslutades eller överfördes.

Chattassistentens statistik

Chattassistenten hjälper kunder att hitta svar via forum, kunskapsbank eller help center utan att behöva chatta. Statistiken visar:

  1. Besök till forum/kunskapsbank/help center: Antal kunder som gått vidare via sökförslag. (Dubbelklickar räknas endast en gång.)
  2. Gick inte vidare till chatt: Hur många som inte startade en chatt efter att ha hittat svar.
  3. Skickade inte meddelande: Hur många som inte skickade meddelanden efter att ha använt chattassistenten.

💡 Tips: Analysera chattassistentens effektivitet för att minska antalet inkommande frågor och förbättra kundupplevelsen.


Guide taggad med: chatt statistik
warning Created with Sketch.