Statistik för chatt
Uppdaterad
Med Kundos statistik kan ni följa upp och analysera er användning av chatten på flera sätt:
- Volym: Totalt mottagna och överförda chattar.
- Tidpunkter: När flest kunder vill chatta.
- Tider: Genomsnittlig svarstid.
- Ärendetyper: Analys av ärenden med hjälp av taggar. Läs mer om taggar.
- Chattassistentens påverkan: Se hur frågor ökar eller minskar via Chattassistenten.
Vad inkluderas i statistiken?
I statistiken inkluderas raderade chattar.
Definitioner
- Konversation: Varje chatt räknas som en konversation.
- Nya konversationer från kunder: Totalt antal mottagna chattar.
- Obesvarade chattar: När ingen redaktör svarat innan chatten avslutats.
- Redaktörernas aktivitet:
- Mottagna chattar: Antal chattar där en redaktör varit aktiv. Överförda chattar räknas hos både den som överför och den som tar emot.
- Missade chattar: Chattar som inte besvarades innan de avslutades eller överfördes.
Chattassistentens statistik
Chattassistenten hjälper kunder att hitta svar via forum, kunskapsbank eller help center utan att behöva chatta. Statistiken visar:
- Besök till forum/kunskapsbank/help center: Antal kunder som gått vidare via sökförslag. (Dubbelklickar räknas endast en gång.)
- Gick inte vidare till chatt: Hur många som inte startade en chatt efter att ha hittat svar.
- Skickade inte meddelande: Hur många som inte skickade meddelanden efter att ha använt chattassistenten.
💡 Tips: Analysera chattassistentens effektivitet för att minska antalet inkommande frågor och förbättra kundupplevelsen.