Statistik för chatt
I Kundos statistik finns flera sätt att följa upp hur er chatt används.
Hur många chattar ni har tagit emot och överfört.
När på dygnet som flest vill chatta med er.
Svarstider.
Med hjälp av taggar analysera vilka ärenden ni hanterar.
Se hur frågor har minskat eller ökat genom Chattassistenten.
Vad är en konversation?
I statistiken räknas en chatt som en konversation.
Nya konversationer från kunder
Antal chattar som ni har tagit emot.
Obesvarade chattar
När någon skrivit till er men ingen redaktör har svarat på chatten.
Redaktörernas aktivitet
Hur många chattar som varje redaktör har hanterat.
Mottagna chattar
Är det antal chattar som en redaktör har varit aktiv i. Om en chatt överförts manuellt från en redaktör till en annan så finns den chatten med som en mottagen chatt hos båda dessa redaktörer.
Antal missade chattar
Chattar som redaktören inte hunnit besvara innan chatten avslutats eller överförts till någon annan.
Vad inkluderas i statistiken?
I statistiken inkluderas raderade chattar.
Överförda chattar
Hur många chattar som har överförts mellan redaktörer och chattflöden.
I statistiken kan du se totala överföringar av chattar under en period. Det inkluderar både överföringar till en annan redaktör inom samma eller mellan chattflöden.
Totala antalet överföringar mellan redaktörer inom samma chattflöde.
Totala antalet överföringar mellan chattflöden.
Inkommande per timme
Här kan du se när på dygnet som flest vill chatta med er.
💡 Tips! “Inkommande per timme” kan hjälpa er att fundera på hur ni kan bemanna olika kanaler på bästa sätt.
Svarstider
Du kan se hur lång tid det tagit för er att svara på chattarna i genomsnitt per dag, vecka eller månad. Det finns också medelsvarstid per redaktör. Inkluderar tid för automatiska överföringar mellan redaktörer. Läs mer om väntetider och svarstider.
Taggar
Med hjälp av taggar kan du få bättre koll på de ärenden som ni hanterar i Kundo. Läs mer om taggar.
Chattassistenten
Genom att kombinera chattens tillgänglighet med innehåll från ett forum, kunskapsbank eller help center guidar chattassistenten era kunder till rätt svar utan att de behöver chatta med er.
Med chattassistenten kan du följa:
Hur många som har besökt forumet/kunskapsbanken/help center genom sökförslagen.
Hur många som inte gått vidare till chatten.
Hur många som inte skickat ett meddelande genom chattassistenten.
Besök till forum/kunskapsbank/help center
Hur många som gått vidare till forumet/kunskapsbanken/help center från chattassistenten. En person som klickar på flera länkar till forumet/kunskapsbanken/help center kommer bara att räknas en gång i statistiken.
Gick inte vidare till chatt
Hur många, och hur stor andel, som inte startade en chatt efter att de besökt forumet/kunskapsbanken/help center.
Skickade inte meddelande
Hur många, och hur stor andel, som inte skickade ett meddelande genom chattassistenten efter att de besökt forumet/kunskapsbanken/help center.