Kundo

Skicka vidare chatthistorik internt

Uppdaterad

När en chatt i Kundo Chat avslutas så sparas historiken i er gemensamma dashboard. Där blir den sökbar och kan taggas och tilldelas precis som i alla våra andra produkter.

Ett önskemål som kommit flera ggr är att kunna skicka vidare chatthistoriken internt i organisationen (inte bara till en annan redaktör). Det kan vara att vissa chattärenden behöver tas vidare i det interna ärendehanteringssystemet, att ekonomiavdelningen ska ta något vidare, eller kanske bara en viss person som behöver känna till något. 

Det är nu möjligt! Såhär gör du:

  • Klicka på kugghjulen längst ner under historiken
  • Välj Skicka som e-post
  • Skriv in e-postadressen som du vill skicka historiken till

Mottagaren får nu ett mail med hela historiken från chatten, såhär ser det ut:

Det finns mycket att vinna på att den kunskap som samlas hos kundservice inte stannar där. Använd denna funktion för att se till att insikterna kring hur kunderna tänker når längre!