Integrera Help Center på er webbplats med en widget

Uppdaterad

Vill du integrera er kunskapsbank på er webbplats är det lätt gjort genom vår widget för Kundo Knowledge. Era besökare kan direkt söka svar på sina frågor utan att lämna er webbplats. 

Genom att lägga in en specifik kodsnutt på er webbplats visas en knapp upp längst ned i sidan av webbläsarfönstret på alla sidor som koden finns med på. Klickar en användare på knappen kommer er kunskapsbank öppnas upp i litet format i samma webbläsarfönster. Alla möjligheter som finns er fristående kunskapsbank går även att komma åt i denna vy.

Widgeten är anpassad att fungera bra både i mobiltelefon, surfplatta och dator.

Som komplement till, eller istället för att visa er kunskapsbank i en widget kan ni också integrera kunskapsbanken så att den upplevs som en del av er webbplats.

Inställningar

Inställningarna för att börja använda widgeten hittar du som redaktör under InställningarWidget.

Aktivera Knowledge-widgeten

På inställningssidan finns er unika kodsnutt som ni kan klistra in i er webbplats HTML-kod. Denna kodsnutt ska placeras i slutet av HTML-koden, precis innan </body>-taggen. Inget mer behöver göras för att aktivera widgeten, utan knappen kommer direkt dyka upp längst ned i hörnet på er webbplats.

Vill ni enbart visa widgeten på ett antal utvalda sidor av er webbplats, så väljer ni att enbart infoga kodsnutten på dessa utvalda sidor.

Utseendet för widgeten är samma utseende som kunskapsbanken i mobilen. Samma färger och bakgrundsbilder som används i den mobila vyn återanvänds i widgeten.

Rubrik i widget

Som standard visas kunskapsbankens namn som rubrik i widgeten men den går att ändra till det ni önskar.  

warning Created with Sketch.