Vidarebefordra epost till er inkorg i Kundo Mail
Instruktioner för att vidarebefordra era mail så att de kommer in i Kundo.
För att få in mail i Kundo behöver ni först ställa in automatiskt vidarebefordring från er mailserver till Kundo.
Detta görs enkelt genom att ni vidarebefordrar er egen e-postadress (ex: jobb@lillestad.se) till er nya e-postadress på Kundo (jobb.lillestad.se@mail.kundo.se), som ni hittar under inställningarna för inkorgen. Detta genomförs normalt av er egna IT-avdelning, exempelvis i Microsoft 365 Admin Center eller Google Suite Admin.
I samband med att ni vidarebefordrar mailen kan ni också välja om ni vill lämna en kopia lokalt på er egen mailserver. Detta kan fungera som en ytterligare backup om ni av någon anledning önskar återgå till ert tidigare sätt att besvara e-post.
När detta är klart kan ni prova att maila er egen e-postadress, och kontrollera att mailet hamnar i er dashboard på Kundo.
Om ni har flera mailadresser som ni vill ska till samma inkorg i Kundo gör ni på samma sätt för dessa. T.ex. om mailen till ansokan@lillestad.se skall hanteras i samma inkorg ska även de vidarebefordras till jobb.lillestad.se@mail.kundo.se.
Tänk dock på att avsändaren alltid kommer vara den adress som ni har ställt in i Inkorgsinställningarna i Kundo Mail, dvs jobb@lillestad.se i exemplet.