Kundo

Kundservice i sociala medier

Uppdaterad

Varmt välkommen på Kundos populära utbildning i sociala medier med experten Lena Leigert från Kreafon!

Att möta en kund i sociala medier är en konst! 

När röstläge och kroppsspråk saknas kan det lätt bli missförstånd. Vad är det viktigaste att tänka på vad gäller nöjda kunder? Vad svarar man på beska kommentarer och kränkande smileys? Och hur hanterar man gnällspikar och troll på bästa vis? 

Vi resonerar kring goda och mindre lyckade exempel, och du får träna på att formulera egna svar. Kursen ger dig konkreta metoder och checklistor att använda i ditt dagliga arbete. Allt för att göra dig trygg inför alla typer av textbaserade kundmöten i sociala medier.

Ur kursinnehållet

  • Introduktion till sociala medier

  • Tonalitet och tilltal – att uttrycka sig i skriven text

  • När ska man svara – och vad?

  • BUGA-metoden för missnöjda kunder

  • BUS för gnällspikar och troll

  • Goda exempel och fallgropar att undvika


Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till oss på success@kundo.se.

Vi bjuder såklart på fika! 

Pris & information

Som kund till oss har du rabatt på våra utbildningar!

Kund till Kundo2500 kr/person
Inte kund till Kundo3100 kr/person
Grupprabatt 7-10 pers, kund till kundo
15000 kr/grupp

Kurstillfällen 2020

DatumStadAnmälan
4 marsStockholmAnmäl dig här!
5 majMalmöAnmäl dig här!
29 septemberGöteborgInom kort

Passar inget tillfälle? Vi håller också denna utbildning på plats hos er. Kontakta success@kundo.se så hjälper vi dig!