Kundo

Kundservice i chatt

Uppdaterad

Varmt välkommen på Kundos populära utbildning i kundservice via chatt med experten Maria Backsell från TeleCoaching!

Kundservice via chatt är efterfrågat av både kunder och kundservice! 

Men vi vet också att många känner osäkerhet inför denna snabba och delvis nya kanal. Vilka krav ställs på organisation och verktyg, och vilka förväntningar har kunderna?

Oavsett dom du är nybörjare eller en rutinerad chattare i kundservice hjälper den här utbildningen dig att öka förståelsen för kanalens speciella förutsättningar och du får många praktiska tips.

Ur kursinnehållet:

  • Fördelar och fallgropar med chatt
  • Rätt förutsättningar: planering och verktyg
  • Svarstider och kundens förväntningar
  • Metodik och skrivteknik: 5 steg för en god kundupplevelse i chatt
  • Förmedla olika känslor med hjälp av ordval
  • Skapa en inbjudande, lättläst text
  • Så hanterar du de svårare fallen – att bemöta arga kunder

Under utbildningen varvar vi teori och exempel med praktiska övningar. Efter utbildningens slut kommer du ha full koll på fördelar och fallgropar med chatt, ha ökat din kunskap kring hur du skapar en bra chattkonversation och veta hur du ska träna vidare för att bli en ännu bättre chattare.

Har du några frågor är du välkommen att höra av dig till oss på success@kundo.se.

Vi bjuder såklart på fika! 

Pris & information

Som kund till oss har du rabatt på våra utbildningar!

Kund till Kundo eller TeleCoaching2500 kr/person
Inte kund till Kundo3100 kr/person
Grupprabatt 7-10 pers, kund till kundo
15000 kr/grupp

Kurstillfällen 2020

DatumStadAnmälan
22 aprilStockholmAnmäl dig här!
29 septemberGöteborgInom kort

Passar inget tillfälle? Vi håller också denna utbildning på plats hos er. Kontakta success@kundo.se så hjälper vi dig!