Kundo

Tips på färdiga svar i chatten

Uppdaterad

Varje företag har så klart olika behov av färdiga svar i sin chatt, ja kanske även per chattflöde, så vi har samlat förslag av färdiga svar som många av våra kunder har stor nytta av att lägga upp direkt från början:

  • Har du möjligheten att vänta några minuter mellan jag kollar upp detta i vårt system?
  • Finns det någonting annat jag kan hjälpa dig med?
  • Ha en fortsatt trevlig dag, och hör gärna av dig igen om du har fler frågor!
  • Det verkar som att du har fått förhinder och kan inte chatta vidare. Jag kommer vänta 5 minuter till, om du vill chatta vidare, men efter det kommer jag stänga chatten. Du är alltid välkommen att höra av dig igen.
  • Kan du skicka mig ditt personnummer/adress etc?
  • Tyvärr har jag inte möjligheten att lösa ditt ärende idag, men får jag maila dig denna information? Är det XXX epostadressen som jag får skicka det till?
  • När du avslutar chatten, då har du möjligheten att få chattdialogen skickad till din epost. Du kan även ändra epostadressen om du vill skicka det till en annan än den du angav i början av chatten.