Kundo

Ta hjälp av andra i din organisation för att svara bättre till kund

Uppdaterad

Med hjälp av Be om hjälp-funktionen i Kundo kan du som redaktör ta hjälp av andra i organisationen innan du svarar något till en användare. Kanske behöver du ta hjälp av någon särskild "expert" eller skicka en fråga till en annan avdelning.

Skicka meddelande

Under fliken Be om hjälp i redaktörsverktygen kan du skicka ett meddelande till en valfri e-postadress, exempelvis skriva en fråga som du fått från en användare. Mailet som skickas kommer att innehålla meddelandet du skrev och en länk till en sida där personen kan svara till er redaktörer, inget annat innehåll från Kundo kommer att vara synligt för personen. Det går bra att skicka flera meddelanden till olika personer om det är många olika frågor du behöver hjälp med.

Följ upp

Kundo kommer automatiskt kryssa i Följ upp så att foruminlägg och mail som väntar på svar från någon annan i organisationen hamnar i För uppföljning. Vi rekommenderar att ni även sätter ett datum för uppföljning som passar de svarstider ni vill hålla, så att användaren inte behöver vänta för länge om det dröjer innan ni får hjälp.

Beroende på hur ni jobbar i Kundo idag kan ni kryssa i Kräver ej svar, svara något till kund eller låta inlägget eller mailet ligga kvar i Obesvarat.

Hitta svaret

När det har kommit in ett svar på din fråga kommer foruminlägget eller mailet markeras som Obesvarat om det inte varit det sedan tidigare och Högsta prioritet kommer sättas på konversationen. En ikon visas också längst ut till höger när ett nytt meddelande kommit i Be om hjälp.


Svaret finns under fliken Be om hjälp inne på konversationen och det går bra att ställa följdfrågor om det behövs, men förhoppningsvis har du allt behöver för att kunna svara en användare.

Tiden för hur länge mailet eller foruminlägget har varit obesvarat räknas från det senaste mailet eller kommentaren som gjorts av redaktören eller användaren. Meddelandena i Be om hjälp-fliken spelar ingen roll för om mailet eller foruminlägget ska räknas som Obesvarat eller inte.

Guide taggad med: be om hjälp fråga expert