Kundo

Statistik för Instagram Direct Messages

Uppdaterad

I Kundos statistik finns flera sätt att följa upp Instagram Direct Messages.

  • Hur många meddelanden som kunder respektive redaktörer skrivit i Instagram DM’s.

  • När på dygnet ni har mest aktivitet i Instagram DM’s.


För Instagram DM’s räknas inte “Nya konversationer för kunder”. Det beror på att en konversation i Instagram DM’s innehåller all historik med en och samma kund. Om en kund hör av sig en andra gång på Instagram DM’s, men med en helt annan fråga, så kommer detta inte att bli en ny konversation. Istället visas alla meddelanden som skickats från kunder och er under "Nya konversationer och svar".

Nya konversationer och svar från kunder

Alla meddelanden som skickats till er i Instagram DM’s.

Nya konversationer och svar av redaktörer

Alla meddelanden som en redaktör skickat.


Ett exempel:

  1. Olof skickar en fråga.

  2. En redaktör svarar att den måste kolla upp svaret.

  3. En redaktör återkommer med svaret.

  4. Olof tackar för svaret.

I statistiken syns detta som:

  • 2 st "Nya konversationer och svar från kunder".

  • 2 st "Nya konversationer och svar av redaktörer".

Inkommande per timme

Här kan du se när på dygnet som ni har hög respektive låg aktivitet på er Instagram DM’s.

💡 Tips! “Inkommande per timme” kan hjälpa er att fundera på hur ni kan bemanna olika kanaler på bästa sätt.