Statistik för Facebook och Messenger
I Kundos statistik finns flera sätt att följa upp er Facebooksida och Messenger.
Hur många inlägg och kommentarer som kunder gjort på er Facebooksida.
Hur många kommentarer era redaktörer skrivit.
Hur många meddelanden som kunder respektive redaktörer skrivit i Messenger.
När på dygnet ni har mest aktivitet på er Facebooksida och i Messenger.
Nya konversationer från kunder
Alla inlägg och recensioner som kunder gjort på er Facebooksida.
Nya konversationer och svar från kunder
Alla inlägg, recensioner inklusive kommentarer som kunder har skrivit på inlägg.
Nya konversationer och svar av redaktörer
Alla kommentarer som ni har skrivit på inlägg och recensioner.
Vad är en konversation?
I statistiken räknas inlägg och recensioner som konversationer.
Vad innebär svar?
Svar är alla kommentarer som kommit in eller skrivits av er på olika inlägg.
Ett exempel:
2 kunder har skrivit inlägg på er Facebooksida.
3 kunder har skrivit recensioner på er Facebooksida.
Kunder har skrivit sammanlagt 15 kommentarer på en annan kunds inlägg/recensioner eller på era egna inlägg.
Redaktörer har skrivit sammanlagt 10 kommentarer på en annan kunds inlägg/recension eller på era egna inlägg.
I statistiken syns detta som:
5 st “Nya konversationer från kunder”.
20 st “Nya konversationer och svar från kunder”.
10 st “Nya konversationer och svar av redaktörer”.
Messenger
För Messenger räknas inte Nya konversationer från kunder. Det beror på att en Messenger-konversation innehåller all historik med en och samma kund. Om en kund hör av sig en andra gång på Messenger, men med en helt annan fråga, så kommer detta inte att bli en ny konversation. Istället visas alla meddelanden som skickats från kunder och er under "Nya konversationer och svar".
Nya konversationer och svar från kunder
Alla meddelanden som skickats till er i Messenger.
Nya konversationer och svar av redaktörer
Alla meddelanden som en redaktör skickat.
Ett exempel:
Alice skickar en fråga.
En redaktör svarar att den måste kolla upp svaret.
En redaktör återkommer med svaret.
Alice tackar för svaret.
I statistiken syns detta som:
2 st “Nya konversationer och svar från kunder”.
2 st “Nya konversationer och svar av redaktörer”.
Inkommande per timme
Här kan du se när på dygnet som ni har hög respektive låg aktivitet på er Facebooksida och Messenger.
💡 Tips! “Inkommande per timme” kan hjälpa er att fundera på hur ni kan bemanna olika kanaler på bästa sätt.