Statistik för Facebook och Messenger
Uppdaterad
Kundos statistik ger er insikter om er Facebooksida och Messenger:
- Volym i Facebooksida:
- Antal inlägg och kommentarer från kunder.
- Antal kommentarer skrivna av redaktörer.
- Volym i Messenger:
- Antal meddelanden från kunder och redaktörer.
- Tidpunkter: När på dygnet er Facebooksida och Messenger har mest aktivitet.
Facebook: Vad mäts i statistiken?
- Nya konversationer från kunder: Alla inlägg och recensioner från kunder.
- Nya konversationer och svar från kunder: Inlägg, recensioner och kommentarer från kunder.
- Nya konversationer och svar av redaktörer: Kommentarer från redaktörer på inlägg och recensioner.
Vad är en konversation?
Inlägg och recensioner räknas som konversationer.
Vad räknas som svar?
Kommentarer skrivna av kunder eller redaktörer på inlägg och recensioner.
Exempel:
- 2 kunder skriver inlägg.
- 3 kunder skriver recensioner.
- Kunder lämnar totalt 15 kommentarer.
- Redaktörer skriver totalt 10 kommentarer.
I statistiken syns detta som:
- 5 nya konversationer från kunder.
- 20 nya konversationer och svar från kunder.
- 10 nya konversationer och svar av redaktörer.
Messenger: Vad mäts i statistiken?
Messenger räknar inte nya konversationer från kunder eftersom all historik med en kund ingår i samma konversation.
- Nya konversationer och svar från kunder: Alla meddelanden skickade av kunder.
- Nya konversationer och svar av redaktörer: Alla meddelanden skickade av redaktörer.
Exempel:
- Alice skickar en fråga → 1 kundmeddelande.
- En redaktör svarar att svaret kollas upp → 1 redaktörsmeddelande.
- Redaktören återkommer med svaret → 1 redaktörsmeddelande.
- Alice tackar → 1 kundmeddelande.
I statistiken syns detta som:
- 2 nya konversationer och svar från kunder.
- 2 nya konversationer och svar av redaktörer.