Kundo

Så använder du Smart Suggesions & Smart Replies

Uppdaterad

Smart Suggestions och Smart Replies är två nya AI-funktioner i Kundos plattform. Denna guide går igenom hur funktionerna fungerar, och vad som krävs för att komma igång.

Förutsättningar

För att använda de två funktionerna krävs att ni har en inkorg för att ta emot inkommande mail hos Kundo. Det är de inkommande mailen som kommer in i den inkorgen, som vi kommer att köra AI-funktionerna på.

Det andra som krävs är ett Help Center, intern kunskapsbank eller forum, som innehåller det material som AI-systemet ska använda för att formulera svaren. 

Det sista ni behöver göra är att gå till inställningarna för en inkorg: Inställningar > Smart Suggestions, och peka inkorgen på rätt kunskapsbank eller forum. Nu är ni redo att köra igång.

Kom i kontakt med oss!

Hur fungerar Smart Suggestions?

När en inkorg kopplats ihop med en kunskapsbank eller forum så dyker det upp en ny AI-ikon i fältet där ni svarar på mail.

När det finns matchande material från kunskapsbanken eller forumet så visas ett meddelande bredvid knappen, att relevanta guider eller foruminlägg har hittats. Klicka på knappen för att se dem.

Ni kan även söka fram guider manuellt om ni vet att en guide eller post besvarar frågan, men av någon anledning inte kommer upp som förslag.

För varje guide eller inlägg så finns det tre saker som går att göra:

  1. Klicka på rubriken för att öppna guiden/inlägget i ett nytt fönster. Det kan vara nyttigt om du fått träff på intern information som förklarar hur något ska hanteras, men kanske inte lämpar sig för att skicka till kunden.
  2. Klicka på Infoga länk/Link to guide för att infoga en länk till guiden eller inlägget i svaret till kunden. Detta är perfekt om ni har ett publikt Help center eller forum och ni vill att kunden själv ska gå in och läsa. I detta fall formulerar ni själva svaret till kunden, och använder denna funktion för att snabbt hitta länken till rätt material.
  3. Klicka på Smart Reply för att använda AI för att formulera ett personligt svar till kunden, baserat på deras fråga, och den guide eller inlägg du har valt. Se nedan för en förklaring av hur Smart Replies fungerar.

Hur fungerar Smart Replies?

När du klickar på Smart Reply så kommer vi ta kundens fråga, samt den guide eller inlägg som du har valt, och skicka den till vår AI för att formulera ett svar. Det kan ta 10-20 sekunder, och under tiden visas en animation i skrivrutan för att visa att systemet jobbar.

När den jobbat klart så infogas svaret i skrivrutan. All text är redigerbar, om det skulle vara något som ni vill ändra eller rätta till. 

Vi rekommenderar att ni läser igenom texten och dubbelkollar att allt stämmer innan mailet skickas iväg till kund. Om ni vill dubbelkolla mot den guide eller inlägg som svaret baserades på: Klicka på AI-knappen igen, och klicka på rubriken för den guide eller inlägg du valde.

Om allt ser bra ut är det bara att skicka iväg mailet till kund!

warning Created with Sketch.