Kundo

Så jobbar man bäst med filter i Kundo Dashboard

Uppdaterad

Kundos Dashboard har många fördelar, men filtrering glöms bort ibland. Här kommer allt man behöver att veta hur man jobbar bäst med dem. Guiden kommer ha detta innehåll:

  1. Filtrering generellt
  2. Olika filter och hur man kan jobba med dem bäst

1. Filtrering generellt

Filtreringen hittar man i alla olika vyer i Dashbaord högst upp till högre:

När man har klickat på "Filtrera" får man upp olika filtreringsmöjligheter som vi kommer gå igenom senare i guiden.

Man kan kombinera olika filter med varandra, men man kan också spara dem i Dashboard för senare användning som i bilden nedan:

OBS: Alla filter är individuella och gäller inte för hela organisationen. Det ger olika personer i gruppen möjligheten att jobba med dem på ett individuellt sätt. Alla filter kan raderas när man inte behöva dem längre.

2. Olika filter och hur man kan jobba med dem bäst

Besvarad: Här kan man filtrera vilka konversationer är besvarad och vilka inte. Filtret används mest i kombination med ett till filter som t.ex en eller flera taggar.

Arkiverad: Det är ett filter som bara används om man jobbar med Kundo Forum - man kan filtrera fram antingen alla inlägg som är arkiverade eller de som är publika. Många av våra kunder använder denna filtreringen när de ska göra lite städningsjobb i forum. Vi rekommenderar det till alla våra kunder att göra minst en gång om året eller oftare beroende på hur snabbt verksamheten förändrar sig.

Tilldelat till: Det är ett jättebra filter framförallt för att säkerställa konversationer inte faller mellan stolarna när en kollega inte är på plats.

Kategori: Jobbar man med Kundo Forum då vill man ibland filtrera blad olika kategorier för att få en överblick över dem.

Har haft aktivitet: Här kan man filtrera fram alla konversationer som har haft aktivitet under en viss tidsperiod. Aktivitet definieras här med kommentarer i forum eller mail. Aktivitet betyder dock inte att ett inlägg har haft sidvisningar.

Ingen aktivitet: Det är exakt samma som ovan, fast filtrerar fram bara mail och inlägg som inte har haft ett mail eller kommentar. Många kunder använder denna filter i forumet för att rensa bort inlägg som inte var aktiva.
OBS: Kolla alltid sidvisningar i varje inlägg innan man ta bort inlägget baserad på aktivitet. Ett inlägg kan vara väldigt välpresterande utan att få nya kommentarer.

Redaktör: Det är också ett filter för forumet som hjälper att filtrerar fram antingen alla inlägg som är skapat åt en redaktör t.ex Kundo eller alla inlägg som är skapade av era besökare i forum.

Spam: Filtret används mest i Kundo Mail och filtrerar fram mail som Kundo själv markerar som möjligt "(Spam)". 

Taggar: Det kan användas i alla Kundo produkter och kan även kombineras så man får fram alla t.ex mail som är taggad med båda "Ansökan" och "Bygglov".

Användare: Filtreringen har 2 stora användningsområden: antingen kan man filtrera fram alla konversationer som man har haft med en kund baserad på e-postadressen eller även alla konversationer som en redaktör har varit inblandat i baserad på den personens e-postadressen.