Kundo

För att börja fylla på forumet med inlägg

Uppdaterad

Detta kan du göra på 4 sätt:

Det kan vara bra att välja ett av alt. 1-3 för att hålla forumet enhetligt när det är ni som företag som kommunicerar till era kunder. Och sedan blanda upp med alt. 4 om behovet finns för det.

1.

  • Sätt upp upp en generisk redaktör för ert företag. Se t.ex. "SJ Kundservice" nedan.
  • Tips! Ha två olika webbläsare öppna och var inloggad som den generiska redaktören i den ena där du ställer frågan. Byt sedan till andra webbläsaren där du är inloggad som dig själv och svarar på inlägget.

2.

  • Sätt upp en generisk redaktör för ert företag och ställ frågan i rubriken och ge svaret i brödtexten. Som t.ex Arla gjort nedan.

3.

  • Sätt upp en generisk redaktör för ert företag som du både ställer frågan och svarar med. Som t.ex. Svenska Kennelklubben gjort nedan.

4.

  • Du kan även fylla på forumet precis så som om du vore en kund som skriver i forumet
  • Tips! Variera gärna namnen på frågeställaren så det känns mer levande.
  • Sedan kan du logga in som redaktör för att svara på frågan

Så här ställer du en fråga i forumet:

  1. I den blåa listen klickar du på menyn (ser ut som tre streck)
  2. Välj "Startsida"
  3. Klicka på "Fråga oss"
  4. Skriv din fråga enligt ovan
  5. Klicka på "Skicka"
  6. OBS! Väljer du alternativ 2 så behöver du logga in och markera alla inlägg med "Kräver ej svar" när du öppnar ett inlägg i din dashboard för att flytta bort dem från listan "Obesvarade". Då hamnar dem i vyn "Senaste aktivitet" istället.