Kundo

Så flyttar du mail mellan olika inkorgar

Uppdaterad

Ibland händer det att ett mail kommer fel och istället för att vidarebefordra detta mail till en annan Kundo-inkorg, kan man flytta mailet till rätt Kundo-inkorg. Detta kan man även göra om man inte har befogenhet att jobba i den andra Kundo-inkorgen. Tänk dock på att flytta mailet innan någon svarar på det. För ett mail med ett svar på går inte att flytta över till en annan inkorg.

Varför ska man göra det och vad är fördelen med det:

  • Rätt grupp kan hantera mailet på rätt sätt
  • Mailet visas inte i den felaktiga inkorgens statistik
  • Ni behöver inte vidarebefordra, som annars skulle räknas som ett skickat mail i statistiken
  • Det händer inte att man svarar inkorgen som har vidarebefordrat mailet till rätt inkorg. Man svarar kunden.

Hur funkar "Flytta till annan inkorg" i Kundo?

  1. Klicka på kugghjulet i mailet som ska flyttas
  2. Klicka sen på "Flytta till annan inkorg"
  3. Välj inkorg som det ska flyttas till. Här kommer man se alla inkorgar som är upplagda för organisationen även om den specifika redaktören inte jobbar i alla dessa. Man behöver alltså inte ha behörighet för alla inkorgar för att kunna flytta dem.
  4. När man har flyttat mailet, kommer det försvinner från dashboarden och statistiken, men redaktörerna som jobbar i den andra inkorgen kommer alltid att se att detta mail har blivit flyttat.