Kundo

Problem med vidarebefordring från Office365

Uppdaterad

Från oktober 2020 har Microsoft förändrat beteendet för vidarebefordring av e-post i Office365. 

Uppdateringen av beteendet för inställningen sker stegvis för användare av Office365 vilket innebär att det kan framstå som att e-post plötsligt slutar komma in i Kundo Mail. Ett tecken på detta kan vara att ni får felmeddelanden innehållande: "5.7.520 Access denied, Your organization does not allow external forwarding."

För att säkerställa att er e-post vidarebefordras till Kundo som den ska behöver ni göra följande ändring i inställningarna för Office 365:

  1. Logga in på protection.office.com.
  2. Gå till Hothantering/Threat management    
  3. Veckla ut fliken som heter Princip för utgående skräppostfilter/Outbound spam filter policy och klicka på Redigera/Edit
  4. Se till att inställningen Automatisk vidarebefordring/Automatic forwarding är satt till På/On (den ska inte vara satt till Automatisk/Automatic)


Mer information om dessa ändringar går att läsa hos Microsoft.

Guide taggad med: Mail