Kundo

Nyckeltal att hålla koll på

Uppdaterad

I Kundos statistik finns det flera nyckeltal som är bra att hålla koll på. Här är en kort förklaring för några av de vanligaste: 


Vad är det?

Kommentar

Antal sidvisningar

Ett mått på hur många ni når ut till med Forumet

Exkluderar forumets startsida. Ska vanligtvis öka eller ligga stabilt över tid.

Antal nya inlägg

Allt som någon utanför er organisation har initierat, t ex nya foruminlägg, nya mail (ej svar på tidigare mail) och chattar

Ska vanligtvis minska eller ligga stabilt över tid.

Antal sidvisningar/svar

Ett mått på effektivitet; visar hur många ni når ut till med 1 svar.

Ett mail-svar når 1 person, medan ett forum-svar kan nå 100 personer.

Vanligtvis gäller:

  • >100 = bra!
  • 70-100 = OK
  • <70 = detta kan förbättras

Väntetid

Hur länge totalt som personen fått vänta på svar från er, utan hänsyn till era öppettider.

Vanliga mål på väntetid:

  • Mail: <24 h (30.8 h ink. helg)
  • Forum: <24 h (30.8 h ink. helg)

Svarstid

Hur lång tid det tagit för en redaktör att svara. Hänsyn tas till öppettiderna.

Vanliga mål på svarstid:

  • Mail: <1 arbetsdag
  • Forum: <1 arbetsdag
  • Chat:  <20 sek