đ Maxa din sociala kundserviceupplevelse med FB Svarsassistent
Uppdaterad
Facebook erbjuder mÄnga roliga funktioner för dig som jobbar med social kundservice, men nÀr det gÀller Messenger vill vi pÄ Kundo sÀrskilt tipsa om Svarsassitenten!
Var hittar man Svarsassistenten?
- Man mÄste ha AdminrÀttigheter pÄ företagets FB sida
- Klicka sen pÄ instÀllningar nÀr du Àr pÄ företagets FB sida
- VÀlja "Meddelanden" och gÄ med hjÀlp av snabblÀnken direkt till Svarsassistenten
De olika instÀllningarna
- Visa en Messenger-hÀlsning
Messenger-hÀlsning visas direkt nÀr man startar messenger konversation, men eftersom kunden inte har skrivit nÄgonting sjÀlv, kommer det inte in nÄgonting i Kundo Social heller. Detta meddelande hjÀlper dock er att vÀlkomna kundens kontakt eller effektiviserar arbetet i denna kanalen.
T.ex: Hej och vÀlkommen till vÄr kundservice! Om du har frÄgor angÄende din bestÀllning, vÀnligen ta fram ditt ordernummer, sÄ hjÀlper vi dig omgÄende.
Precis över "Visa en Messenger-hÀlsning" finns en lÀnk som heter "GÄ till Automatiska svar". Klicka dÀr sÄ kommer du till de 2 andra instÀllningarna.
- Skicka direktsvar till alla som skickar ett meddelande till din sida
HÀr kan man instÀlla ett fint meddelande som skickas ut till er kund sÄ snart ett meddelande skickas. Det motsvarar som ett mottagningsbekrÀftelse sÄ som i Kundo Mail. - Svara Àven nÀr du inte befinner dig i nÀrheten av en dator eller telefon
Detta meddelande Àr ganska likt som ovan, men det skickas ut utanför arbetstiderna. HÀr kan man per veckodag stÀlla in vilka öppettider er kundservice har. Har man stÀllt in detta meddelande och det Àr utanför arbetstiderna som t.ex helgen, dÄ skickas inte ut ett direktsvar (se ovan) utan ett annat svar som Àr anpassat utanför öppettiderna